Van Ho chi minh naar Hoi An

Vrijdag gingen we voor de stadswandeling en Anita was onze gids, aangezien wij beide nogal vaak verdwalen. Het was een erg leuke stadswandeling, kwamen langs er leuke straatjes en langs hoge gebouwen. Het contrast van luxe en armoede is hier erg goed te zien. Aan het einde van onze tocht ging Anita toch maar terug naar het hotel omdat ze ziek was. Wij gingen maar naar hetzelfde restaurant als gisteren, lekker!

Zaterdagochtend ging Anita ons helaas verlaten na het ontbijt. We hebben een erg leuke tijd met z’n 3en gehad. Nadat zij weg was gingen wij voor het oorlogsmuseum. Het was er groot en erg interessant en indrukwekkend. Na de lunch bedachten we maar weer een bioscoopje te pakken. Aangezien de film pas later was, gingen we maar voor een middagdutje. Tegen de avond aan gingen we naar de film Finding Dory. Wat een leuke film! In de avond zijn we wezen stappen.

Zondag was het tijd voor een dagje waterpark. We gingen naar het waterpark heen, en we dachten dat het buiten de stad zou zijn, maar nee hoor, vanaf de glijbaan kijk je zo de stad in. Het was er heel erg druk, misschien 15 toeristen over 300 Aziaten. Ondanks de drukte hebben we een paar leuke en enge glijbanen gehad.

20 juni hadden we een tour geboekt naar de Chu Chi Tunnels. De tour begon om 8 uur en we gingen eerst naar een fabriek heen waar ze alle producten met de hand maken, mooi om te zien, alleen de prijs was helaas boven ons budget. De tour ging verder naar de tempel. Een erg mooie tempel, met helaas wat onvriendelijke mensen. Na de tempels gingen we lunchen in een gezellig restaurant. Het eten was apart maar oké. Na een 2 uur durende busrit kwamen we aan bij de tunnels. Helaas begon het net te regenen maar gelukkig genoeg regenjassen. We kregen eerst een rondleiding door het bos en plekken van verschillende openingen te zien. Aan het einde waren er ook nog verschillende vallen te zien. We liepen richting de drinkstop en we hoorden allerlei schoten, je had echt het gevoel alsof je een paar jaar terug er leefde. Natuurlijk wouden wij ook graag schieten en we mochten dat dan doen met een M16. De schoten gingen erg hard en ik kon me niet voorstellen dat mensen hiermee andere mensen konden doodschieten, ik vond het al erg om op een blaadje te richten, laat staan op mensen. Na die tijd werd het tijd om de tunnels in te gaan, het was er erg klein en heel erg warm. Ik kon me niet inbeelden dat mensen hier konden leven. Het was een erg indrukwekkende en informatie dag.

Dinsdag 21 juni gingen we met de bus naar Mui Ne. Na 5 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we bij een heerlijk hostel aan. Nadat we alles op de plek hadden, hebben we een tour geboekt voor de dag erna. We konden lekker eten in het hostel en dat was handig. In de avond nog even een kaartspel gespeeld met 2 anderen uit het hostel.

Woensdag zijn we dag begonnen met een verfrissende duik in het zwembad. Na een lekker ontbijt, lekker bij het zwembad gelegen en gezwommen. Na de lunch werden we opgehaald voor de tour en waren maar met z’n 3en. Ideaal. Het was een erg mooie tour naar de duinen. We hebben ook nog even quad gereden door de witte zand duinen. Na die tijd gingen we naar de rode zand duinen waar je met een matje van de duinen af kunt glijden. Leuk om een keer te doen! Helaas was het bewolkt en konden we de zonsondergang niet bekijken. In de avond nog even wat gedronken en spel gespeeld.

Donderdag hebben we maar gekozen voor een dagje aan het zwembad liggen. Helaas begon het te regenen in het begin van de middag en werd het dus maar tafelvoetbal en poolen. Het was al met al een relax dagje.

Vrijdagochtend gingen we om kwart over 7 met de bus naar Dalat. Aangekomen in Dalat hebben we meteen een scooter gehuurd en naar het Crazy House geweest, een kathedraal en een oud station. Een klein stukje met de trein geweest dat was leuk! In de avond hadden ze een buffet in het hotel, heerlijk eten hebben we daar gehad. Na die tijd zijn we naar een doolhof gegaan. Dit was echt super grappig, iedereen verdwaalde er en je kon omhoog en omlaag en uiteindelijk zag je iedereen in een klein barretje. In de avond op tijd maar bed gegaan omdat we de dag erna om half 8 werden opgehaald.

Zaterdag gingen we een dagje abseilen. We begonnen eerst met een avontuurlijke jeep tocht, het was echt al een prachtige route door de bergen. Na een korte wandeling gingen we wat oefeningen doen en toen op naar de 8 meter. Dit was een handig begin en had je een goed gevoel hoe glad de stenen allemaal zijn. Daarna gingen we verder naar 35 meter. 25 meter en 1 op de droge stenen. Toen hadden we een heerlijke lunch met prachtig uitzicht. Na de lunch werd het tijd voor de 65 meter. Hiervoor waren we toch wel een beetje gespannen maar het was echt super gaaf. Na die tijd ging ik nog even een spong maken van een 7 meter hoge rots en gingen we terug lopen naar de jeep. De dag was echt geweldig! In het hostel aangekomen lekker even op bed gelegen.

Zondag 26 juni hebben we een scooter gehuurd. We zijn eerst richting de kabelbaan gereden. Daar een tochtje over de bossen en stad gemaakt. Het was helaas regenachtig maar verder wel mooi. Toen we eindelijk gemotiveerd waren om verder te rijden door de regen gingen we naar een waterval. Bij de waterval aangekomen was er een leuke rodelbaan die naar de waterval toe gaat. Ideaall! De waterval was erg mooi! Na de lunch gingen we verder naar een andere waterval. Deze was erg klein en viel dus een beetje tegen. Nadat we alles gezien hadden gingen we terug naar het centrum om de foto’s van gisteren op te halen. Toen we aankwamen in het hotel en het nog steeds regende hebben we maar besloten niet veel meer te gaan doen.

Maandag gingen we verder reizen naar Nha Trang. Rond het middaguur kwamen we daar aan en hebben een scooter gehuurd. We zijn een beetje de stad wezen verkennen en hebben lekker gerelaxt. In de avond zijn we over de avondmarkt gelopen en lekker bij de zee gezeten.

Dinsdag gingen we een dagje snorkelen. Dit was erg mooi om te doen, maar duiken is zeker veel mooier! Helaas waren er wel erg veel kwallen in de zee die we elke keer moesten ontwijken. We hadden een erg uitgebreide lunch op de boot, heerlijk. In de middag zijn lekker eten gaan halen voor in de nachtbus. 6 uur mochten we de nachtbus in en om 12 uur natuurlijk Esther haar verjaardag beginnen met pizza! We kwamen om 5 uur in de ochtend aan in Hoi An. Aangezien er nog geen kamers vrij waren gingen we maar verder slapen aan het zwembad. In de middag zijn we het centrum in gegaan en het was erg mooi! Overal van die leuke lantaarns en schattige straten. In de avond zijn we nog even naar een barretje gegaan voor Esther haar verjaardag.

Donderdag om half 10 zaten we aan het ontbijt en daarna met de fiets naar verschillende bezienswaardigheden in het oude centrum. Aangezien Esther nog kleding op maat had laten maken, konden we daar in de middag ook nog langs om het weer te passen. Aan het einde van de middag lekker niets meer gedaan.

Tot nu is Vietnam een erg mooi land maar wel erg toeristisch als je het vergelijkt met andere landen.

Groetjess

Mam

Tjee wat hebben julllie weer veel gezien en gedaan, prachtig.
Maar af en toe relaxen is ook wel even lekker en goed.

Geniet er nog lekker van,
Xxx mam

Jan en Annemarie

Volgens ons heb je het erg naar je zin.
Je onderneemt veel en geniet er enorm van.
Soms lekker uitrusten en heerlijk eten en drinken.
Nog heel veel plezier.

Groetjes Jan en Annemarie.

Theo en Ria

Hoi Elody

Wat gaaf allemaal veel plezier verder!!!

Lieve groet van ons allemaal!!!