Hanoi en omgeving

Dinsdag zijn we naar het vrouwenmuseum geweest. We hadden geen idee wat we ons er bij moesten voorstellen, dus maar gewoon gaan. Het museum was niet zo bijzonder. Het ging om allerlei vrouwen die als ‘held’ worden gezien. Er waren allerlei foto’s van vrouwen met hun eigen verhaal erbij, de een was als eerste een dokter, de ander werd als eerste lerares, en veel met betrekking op de oorlog. Nadat we het museum hadden gezien hebben we rondgelopen door de stad en wat gedronken.

Woensdag gingen we er vroeg uit om naar het Ho Chi Minh Mausoleum. Je kan hier het graf bekijken van de president. Hij leidde de onafhankelijkheid tijdens de oorlog. Nadien werd de stad Ho Chi Minh naar hem vernoemd. Het was erg indrukwekkend om naar zijn graf te gaan en hem te zien opgebaard. We moesten ong. 500 meter lopen naar het graf en het leek precies alsof je naar een begrafenis heen ging. Na het graf was er nog een groter tuin met verschillende gebouwen en auto’s. Aan het einde zijn we nog naar het Ho Chi Minh museum gegaan. Aangezien we al meerdere museums hebben gezien was het voor ons weer tijd om terug te gaan. In de middag naar de tempel of literatuur geweest. Dit was een mooie tempel maar niet zo erg bijzonder. In de avond mochten wij met de nachtbus op naar Ha Giang.

Donderdag begonnen we aan onze 3 daagse scootertrip rondom Ha Giang. Eerst gingen we opweg naar Dong Van. Ik heb bijna de gehele weg tegen mezelf gezegd wauw wauw wauw. Wat is dit mooi. Naar eigenlijk nog geen idee te hebben waar we heen wouden zijn we direct naar Dong Van gereden. Daar aangekomen in een prima hotel geslapen en langs een aantal leuke shops gelopen.

Vrijdag mocht onze trip weer beginnen. Het eerste stuk richting Meo Vac was geweldig. Het was ook een stuk echt in de wolken waardoor het leek alsof we in een horrorfilm waren beland. Gelukkig daarna veel zon en goed zicht. Het was geweldig om tussen de bergen te rijden en te genieten van de mooie rijst en mais velden. De lokale bewolking is overal hard aan het werk en erg mooi ze te zien in traditionele kleding. We hadden de keuze gemaakt om te stoppen in Bac me, maar helaas was de weg afgesloten, dus moesten we direct terug naar Ha Giang. Gelukkig daar aangekomen voor het donker.

Zaterdag zijn we in de morgen nog wezen rond rijden. Het is er zo mooi, echt geweldig. In de middag hebben we gezeten bij het hotel en in de avond de nachtbus terug genomen naar Hanoi. Zondag kwamen we om half 6 in de ochtend aan bij het hotel. Helaas waren er geen bedden over en begonnen we maar op tijd aan onze shop dag. Erg veel leuke souvenirs gekocht. In de middag lekker rustig aan gedaan en in de avond op tijd naar bed.

Maandag zijn we in de ochtend naar de dierentuin geweest. Het was een klein dierentuin en de dieren zagen er niet allemaal op en top uit. Na 2 uur daar te hebben rondgelopen hebben we maar besloten om naar de bioscoop te gaan (airco tijd). We zijn naar de film Ice Age geweest. Wij dachten aangezien het al de 5e film is, zal het wel niet wat wezen, maar hij was erg grappig. In de avond hebben we nog even een drankje gedronken.

Dinsdag was het tijd voor het waterpark. Het is een binnenzwembad maar met vele glijbanen. Alle glijbanen zagen er erg uit maar viel gelukkig reuze mee. Nadat we heerlijk een paar uur hebben gezwommen bedachten we maar te gaan bowlen. Helaas 2x verloren maar het verschil was niet al te groot. Dinsdagavond was het spullen pakken voor de dag erna en op tijd naar bed.

Woensdag begon onze tocht naar Halong bay, Eerst 2 uur lang met de bus dan 3 kwartier in de boot, weer een uur in de bus en dan nog een half uur op de boot, maar toen bestemming bereikt. Het was bijna een privé eiland wat we hadden, het was prachtig. We hadden eerst een overheerlijke lunch met uitzicht over het water. Na even tijd te hebben gehad om onze spullen naar de kamer te brengen, waren we weer klaar voor de volgende boottocht. We gingen een mooi stuk varen en hebben gekanood. In de avond hebben we weer lekker gegeten. De rest van de avond wezen kaarten, poolen en tafeltennis.

Donderdagochtend konden we kiezen of de berg oplopen voor uitzichtpunt en apen of genieten aan het strand, helaas hadden wij alleen onze slippers mee dus werd het relaxen aan het strand. Na de lunch gingen we onze tocht weer maken naar Hanoi. Aangekomen in Hanoi hebben we ingecheckt en naar de pizzeria gegaan. Het was een dure maar echt een overheerlijke pizza. Dit mocht ook wel op de laatste avond van mij en Esther.

Vrijdag was een dagje niksen. We zijn wezen rondlopen en Esther heeft haar tas ingepakt. In de middag samen naar het busstation gelopen. Na het afscheid even al het geld wezen wisselen naar euro’s en de rest van de alles klaargemaakt voor morgen en maar een laptop middag ervan gemaakt. Morgen vlieg ik Singapore heen en zal daar dan nog 4 volle dagen hebben om daar alles te bekijken. Donderdag vlieg ik naar huis en zal rond half 9 weer in Nederland zijn.

Groetjes uit het zonnige Vietnam

Mam

Het aftellen is begonnen, een ervaring voor het leven zit er bijna op.
Genoten van je enthousiaste verhalen, appjes en natuurlijk skype en facetimen, zijn we nu blij dat we je weer in de armen kunnen sluiten.
Nog even genieten in Singapore en dan weer naar het oude vertrouwde Deurningen. Goede reis meid en tot donderdag Xxxxxx pap en mam

Jan en Annemarie

Weer een mooi verhaal geschreven. Fijn dat we zo op de hoogte worden gehouden van wat je allemaal meemaakt.
Nog heel veel plezier in Singapore en geniet er nog even van.
Wij wensen jou volgende week een goede terugreis naar Nederland.
Groetjes Jan en Annemarie.

Hella

Hoi Elody,
Een bijzondere verre reis naar een heel bijzonder deel van onze wereld, prachtige ervaring,bewaar het allemaal in je herinnering.
Geniet nog een paar mooie dagen , en reis dan veilig en wel weer naar ons kikkerlandje.
Ook de terug reis ,reis ik met je mee...
Tot donderdag, Groetjes Hella

Ria Postel

Hoi Elody

Fijn dat jij de verhalen en foto's met ons deelde, wat een mooie ervaring en wat heb je veel gezien!!!
Wij hebben ervan genoten.
Geniet nog even en een hele goede terugreis!!

Groet Ria en Theo