Van Phu Quoc naar Ho Chi Minh

5 juni ging ik weer in het vliegtuig op naar Azië. Ik had een lange maar goede vlucht naar ho chi mihn city. In ho chi mihn city kon ik overstappen naar een korte binnenlandse vlucht naar Phu Quoc (eiland in Vietnam). Ik had deze vlucht businessclass geboekt dus dat was al erg veel luxe met een buffet op het vliegveld, en daarna lekkere snacks uitzoeken in het vliegtuig en privé busjes van en naar het vliegveld. Voelde me even een prinsesje! Maandag 6 juni rond 7 uur in de avond was ik bij het hotel aangekomen. Esther en Anita kwamen rond 8 uur en hebben vooral bij gekletst deze avond.

De volgende dag heb ik tot 11 uur geslapen.. Oepss.. Na het klaarmaken zijn we naar het strand gegaan en daar gegeten en gezwommen. Af een toe een spatje regen gehad maar voor de rest was het erg warm en mooi weer. Het eiland is mooi maar soms wel erg rommelig. Tegen de avond aan zijn we in het hotel wezen zwemmen en dingen opgezocht wat we als volgende willen zien. In de avond zijn we naar de night market gegaan, het was een relatief kleine markt maar wel erg gezellig.

Woensdag zijn we er op tijd uit gegaan zodat we lekker met de scooters rond konden rijden. We gingen naar een waterval heen en daarna naar het zuiden van het eiland naar een strand. Erg mooi strand waar we een dik uur lekker in het water hebben gezeten en gekletst. Het is leuk om rond te rijden zodat je veel ziet van het eiland. Op de terug weg zijn we via de pier terug gegaan en daar was een mooie zonsondergang te bekijken. Teruggekomen bij het hotel zijn we nog even wezen zwemmen en de rest van de avond een lekker relaxed avondje gehad.

Donderdag gingen we op weg naar de Mekong Delta. Eerst een stuk met de boot naar Ha Tien, om vanaf daar met de bus naar het plaatje, Can Tho te gaan. In Can Tho aangekomen zagen we meteen een erg mooie bakker waar we zeker wel even een taartje moesten gaan kopen. Na het inchecken zijn we naar de bakker gegaan en hebben we lekker taart gegeten. Later hadden we het idee om naar de kapper te gaan. We waren in een erg leuke zaak en Eshter en Anita gingen hun haren kleuren. 3,5 uur later waren we eindelijk klaar, en toen was alles al dicht om ergens wat te eten. Op 1 plekje hadden ze nog wat noodlesoep over dus moesten we dat maar eten. Toen maar op naar bed.

Vrijdag 10 mei gingen we een scooter huren om naar een vogelpark te gaan. Het was ong. 60 km van het centrum af. Na eerst met moeite een scooterverhuur te hebben gevonden, konden we dan eindelijk gaan. Het was een mooie scootertocht, en daar aangekomen was dat park erg mooi. Zoveel vogels waren daar, vanaf het plateau kon je geweldig over alle bomen heen kijken. In de avond lekker bij de kfc gegeten en op tijd naar bed gegaan want morgen begint de tour om half 6.

Zaterdag ging de wekker helaas om 5 uur, nadat we met de taxi bij de pier aankwamen gingen we met de boot naar de drijvende markt. Het was leuk om te zien hoe alle mensen hier hun fruit kochten, zelf ook maar een heerlijke ananas gekocht! We gingen naar 2 markten heen en tussendoor hadden we nog een stop bij een noodle makelij. Hier zag je in meerder stappen hoe ze de noodlesoep maken. Na de 2e markt gingen we nog een stuk rondlopen in een klein dorpje, en daarna door naar een fruittuin. Rond half 1 waren we weer terug. Nadat we alles gepakt hadden gingen we naar Vihn Long. Vanaf daar hebben we de ferry gepakt naar het eiland An Bihn. Hier hadden we een soort van homestay (b&b). We hadden eindelijk een keer tijd om alle foto’s te bekijken van de afgelopen tijd. Het avond eten was geweldig. De mensen hadden er erg veel werk van gemaakt en zag er mooi uit. In de avond lekker gerelaxt in de hangmat en op naar bed.

Zondag 12 mei hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten en nog even lekker gelegen in de hangmatten. Tegen 12 uur zijn we terug gegaan met de ferry om de bus te nemen naar Cao Lang. Ze zeiden elke keer dat er geen bussen gingen dus we dachten shitt… gelukkig kwam er een vrouw en zei ga eerst naar Sa Dec en vanaf daar neem je de bus naar Cao Lang. De overstap liep perfect en toen lieten ze ons uit aan een grote weg. Gelukkig gingen er veel mensen uit, maar toen we aan het eten waren kwamen we erachter dat we er nog niet waren en eerst weer met de ferry moesten gaan. Nadat we in Cao Lang waren ging alles weer snel en goed en hadden we snel een hotel gevonden. De rest van de dag rond gelopen en georiënteerd wat we de komende dagen gaan doen (niet dat we iets gevonden hebben haha). De rest van de avond niet veel gedaan.

Maandag was Esther helaas ziek en nadat Anita en ik hebben ontbeten en gezocht hebben naar scooters die we konden huren, wat nergens kon, besloten we ook maar om niet veel te gaan doen. We hebben een rondje door de stad gelopen en een tour naar een natuurpark voor morgen geboekt. De Mekong Delta is tot nu toe mooi als je op een boot zit, maar de steden in de Mekong zijn niet echt leuk, er is weinig te doen en te zien. De dag ging gelukkig wel snel voorbij, ondanks dat we niet veel gedaan hebben.

Dinsdag ochtend zijn we naar het natuurpark Xeo Quyt geweest. Dit was een erg mooi park waar we een boot en wandeltocht hadden. Er was hier nog veel te zien over de oorlog en dus ook interessant. Na die tijd hebben we de bus naar My Tho genomen. In dit plaatsje komen de meeste toeristen die een tour over de Mekong delta gaan doen. In de avond hebben we een rondje gelopen en in een helaas tegenvallend restaurant gegeten. Na het eten mochten we ook nog in een helaas tegenvallend hotel slapen.

Woensdag was Esther nog niet goed te pas en gingen Anita en ik de boottocht doen. Na eerst lang zoeken voor een plek om te ontbijten mochten we naar de boot. Het was inderdaad meer toeristisch maar nog steeds erg mooi. We hadden alles voor alleen ons 2 geboekt dus hadden erg veel plek op de boot en dat was fijn. In de middag gingen we naar Ho Chi Minh City, eindelijk zagen we weer Engelse menukaarten en spraken ze zelf in de restaurants Engels. Heerlijk. De stad is mooi en niet zoveel hoogbouw dat het niet meer op Vietnam lijkt. In de avond zijn we naar de bioscoop geweest, omdat we naar verschillende films wouden zijn Anita en ik uiteindelijk naar Me before you geweest.

Donderdag zouden we eigenlijk de stadswandeling gaan doen maar omdat Esther zich nog niet helemaal lekker voelde gingen we vandaag maar naar het 3D Art Museum. Hier kun je allerlei foto’s maken in 3d. Wat een lol hebben we daar gehad om domme foto’s. In de middag wouden we naar het FITO museum gaan maar helaas ging er bij Anita wat mis met het pinnen en kreeg haar kaart niet meer terug. Ze was niet echt in de stemming om iets te doen dus gingen Esther en ik later maar even een wandeling maken opzoek naar een markt. Wij konden geen markt vinden maar wel een andere bioscoop, dus nog maar een keer naar de bioscoop, dit keer was het The Conjuring 2. We houden beide niet van horrorfilms, maar omdat er niets anders was, moest het maar. We snapten niet waarom we deze keuze gemaakt hadden haha. Toen de film was afgelopen viel het allemaal nog wel mee. Het was een horrorfilm maar zeker niet te eng.

Tot nu toe erg blij met de keuze om toch weer even terug te gaan naar Vietnam.

Groetjes

Hella

Hoi Elody ,fijn te lezen dat het jullie het gezellig hebben in het verre Vietnam, veel te zien , en meestal lekker eten.
Geniet er van, en vooral veel plezier.
Groetjes .........tot gauw ......

Jan en Annemarie

Hoi Elody, wat heb je weer een mooi verhaal geschreven.
Volgens ons heb je het erg gezellig en geniet je volop elke dag van alle uitstapjes en etentjes.
Wij wensen jou nog heel veel plezier en geniet er nog maar van.
Groetjes van ons.